Social Creative / Creator 36 /40 u
Social creative / creator
Kom jij ons creatieve team versterken?
Ben jij Unlike any other Social Creative? Ben jij een conceptuele denker en weet je dat door te vertalen naar impactvolle campagnes? Hou je van de afwisseling van kantoor- en opnamedagen en schud je de creatiefste TikTok's uit je mouwen?
Super! Dan zoeken we jou!
But first things first: wie zijn wij?
Unlike is een social agency met een community first mindset. Met een team van 10 Gen-Z’ers en 5 millennials zijn we altijd op zoek naar de nieuwste TikTok trends, opvallendste video ideeën en bouwen feestjes in de comment section met de scherpste copy.
Zo maakten we o.a. van Lebara en RAAK populaire lovebrands op TikTok:
tiktok.com/@lebara
tiktok.com/@raak_limonade
En zorgen we met ons BMHK Insta kanaal voor meer awareness rondom het bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker:
instagram.com/bmhk.nl
Nog steeds enthousiast? Lees dan wat wij zoeken in een Creative / Creator bij Unlike:
📱 You simply GET social media. Je spot een nieuwe trend van mijlenver en snapt hoe je een doelgroep activeert tot engagement;
🔥 Proactief en initiatiefrijk zijn, zit in jouw DNA. Je bent ambitieus, energiek en houdt ervan om het team om je heen hiermee te enthousiasmeren;
🌈 Een echte communicatie king, queen or everything in between. Jij kunt met alle soorten mensen door 1 deur. Houdt van samenwerken met jonge TikTok makers, maar gaat net zo graag mee uit lunchen met een klant;
🎯 Je bent sterk in het bedenken van opvallende concepten en hebt een ondersteunend portfolio waaruit dit blijkt;
🇳🇱 We zoeken iemand die vloeiend Nederlands spreekt en schrijft;
🪜 En heel praktisch: je hebt zo'n 2 a 5 jaar ervaring in een creatieve rol binnen social media of digitale marketing.
De top 5 belangrijkste taken in je takenpakket zijn:
- Concepting: Jij bedenkt de tofste (social first) ideeën voor Always On-content en social campagnes, helemaal in lijn met de strategie, platform insights en de interesses van jouw doelgroep. Je presenteert deze met overtuiging aan de klant en verwerkt de gekozen concepten in maandelijkse contentkalenders.
- Content creatie: Je bedenkt niet alleen de ideeën, je voert ze ook uit. Je filmt je eigen concepten (met iPhone) en monteert deze na afloop.
- Copywriting: Geen succes op social media, zonder scherpe en cunty copywriting. Jij weet de juiste randjes op te zoeken en iedereen een glimlach te bezorgen.
- Community Management: Je snapt de community van jouw klanten door en door, en reageert actief in de comments om engagement en de likability van het kanaal een boost te geven.
- Trend Spotter: Jij bent altijd als eerste op de hoogte van nieuwe trends en ontwikkelingen op social media, zodat je relevante en actuele content kunt maken. Je hebt oog voor opkomende Creators en stelt de leukste samenwerkingen voor.
⚡️ Tot slot nog wat praktische (en overtuigende) punten:
De functie is bij voorkeur voor 40 uur per week ⏱️, maar er zijn ook mogelijkheden voor een dienstverband van 36 of 32 uur.
De functie is volledig kneedbaar naar je eigen smaak. Wil je onze snelheid rondom trends & inhakers verbeteren? Yes please! Wil je het standaard design van onze presentaties naar een hoger level tillen? Leef je uit! Heb je een ingeving voor een off-briefing campagne die awards gaat binnenslepen? Let’s go! 🚀 Bij Unlike is er alle ruimte voor ambitie en initiatief.
Af en toe thuiswerken is uiteraard prima, maar we werken bij Unlike het liefst zoveel mogelijk samen op kantoor. That’s where the fun happens and creativity flows ✨🦄 Van pingpongtafel tot grote LP collectie tot karaoke set, we’ll make you feel right at home.
Onze office manager Kelly kookt dagelijks een gezonde lunch voor iedereen en je drinkt hier de lekkerste barista-koffie uit onze La Marzocco machine. ☕
En voor een gezonde work-life-balance hebben we een top deal gesloten met Het Gymlokaal waar ons kantoor boven zit. Sportlesje voor werk of tijdens je lunchpauze? Go for it! 💪
Hebben we je interesse nog steeds vast weten te houden? Neem dan contact met ons op via vacature@unlike.nl. Wie weet zien we je snel op ons zonovergoten kantoor in Amsterdam Noord!
Super! Dan zoeken we jou!
But first things first: wie zijn wij?
Unlike is een social agency met een community first mindset. Met een team van 10 Gen-Z’ers en 5 millennials zijn we altijd op zoek naar de nieuwste TikTok trends, opvallendste video ideeën en bouwen feestjes in de comment section met de scherpste copy.
Zo maakten we o.a. van Lebara en RAAK populaire lovebrands op TikTok:
tiktok.com/@lebara
tiktok.com/@raak_limonade
En zorgen we met ons BMHK Insta kanaal voor meer awareness rondom het bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker:
instagram.com/bmhk.nl
Nog steeds enthousiast? Lees dan wat wij zoeken in een Creative / Creator bij Unlike:
📱 You simply GET social media. Je spot een nieuwe trend van mijlenver en snapt hoe je een doelgroep activeert tot engagement;
🔥 Proactief en initiatiefrijk zijn, zit in jouw DNA. Je bent ambitieus, energiek en houdt ervan om het team om je heen hiermee te enthousiasmeren;
🌈 Een echte communicatie king, queen or everything in between. Jij kunt met alle soorten mensen door 1 deur. Houdt van samenwerken met jonge TikTok makers, maar gaat net zo graag mee uit lunchen met een klant;
🎯 Je bent sterk in het bedenken van opvallende concepten en hebt een ondersteunend portfolio waaruit dit blijkt;
🇳🇱 We zoeken iemand die vloeiend Nederlands spreekt en schrijft;
🪜 En heel praktisch: je hebt zo'n 2 a 5 jaar ervaring in een creatieve rol binnen social media of digitale marketing.
De top 5 belangrijkste taken in je takenpakket zijn:
- Concepting: Jij bedenkt de tofste (social first) ideeën voor Always On-content en social campagnes, helemaal in lijn met de strategie, platform insights en de interesses van jouw doelgroep. Je presenteert deze met overtuiging aan de klant en verwerkt de gekozen concepten in maandelijkse contentkalenders.
- Content creatie: Je bedenkt niet alleen de ideeën, je voert ze ook uit. Je filmt je eigen concepten (met iPhone) en monteert deze na afloop.
- Copywriting: Geen succes op social media, zonder scherpe en cunty copywriting. Jij weet de juiste randjes op te zoeken en iedereen een glimlach te bezorgen.
- Community Management: Je snapt de community van jouw klanten door en door, en reageert actief in de comments om engagement en de likability van het kanaal een boost te geven.
- Trend Spotter: Jij bent altijd als eerste op de hoogte van nieuwe trends en ontwikkelingen op social media, zodat je relevante en actuele content kunt maken. Je hebt oog voor opkomende Creators en stelt de leukste samenwerkingen voor.
⚡️ Tot slot nog wat praktische (en overtuigende) punten:
De functie is bij voorkeur voor 40 uur per week ⏱️, maar er zijn ook mogelijkheden voor een dienstverband van 36 of 32 uur.
De functie is volledig kneedbaar naar je eigen smaak. Wil je onze snelheid rondom trends & inhakers verbeteren? Yes please! Wil je het standaard design van onze presentaties naar een hoger level tillen? Leef je uit! Heb je een ingeving voor een off-briefing campagne die awards gaat binnenslepen? Let’s go! 🚀 Bij Unlike is er alle ruimte voor ambitie en initiatief.
Af en toe thuiswerken is uiteraard prima, maar we werken bij Unlike het liefst zoveel mogelijk samen op kantoor. That’s where the fun happens and creativity flows ✨🦄 Van pingpongtafel tot grote LP collectie tot karaoke set, we’ll make you feel right at home.
Onze office manager Kelly kookt dagelijks een gezonde lunch voor iedereen en je drinkt hier de lekkerste barista-koffie uit onze La Marzocco machine. ☕
En voor een gezonde work-life-balance hebben we een top deal gesloten met Het Gymlokaal waar ons kantoor boven zit. Sportlesje voor werk of tijdens je lunchpauze? Go for it! 💪
Hebben we je interesse nog steeds vast weten te houden? Neem dan contact met ons op via vacature@unlike.nl. Wie weet zien we je snel op ons zonovergoten kantoor in Amsterdam Noord!





